Zlecę wykonanie gry w Scratchu

(109273)

Bytom, śląskie2 zgłoszenia
Budżet zlecenia: nieokreślonyOd 22-05-2025
Do końca 89 dni

Temat: Stworzenie gry w Scratchu, której celem jest uświadamianie na temat
bezpieczeństwa w sieci. Gra będzie składała się z poziomów, w których gracz będzie
musiał wykonać zadania związane z bezpieczeństwem w sieci, takie jak
rozpoznawanie phishingu, ochronę haseł, unikanie złośliwego oprogramowania oraz
dbanie o prywatność w Internecie
Przygotowanie sceny i tła (5pkt)
● Tło startowe gry:
Na początku stwórz tło, które przedstawia „sieć komputerową” lub „centrum
dowodzenia” w stylu futurystycznym. Możesz to zrobić w dowolny sposób, np.
narysować tło lub wykorzystać istniejący obraz w Scratchu.
● Tworzenie szablonów poziomów:
Gra powinna mieć cztery poziomy, każdy o innym zadaniu związanym z
cyberbezpieczeństwem. Należy stworzyć tła różniące się między poziomami:
ekran z phishingiem, ekran z hasłami, ekran z wirusami komputerowymi,
ekran z elementami dotyczącymi prywatności w sieci (więcej szczegółów na
temat poziomów w dalszym opisie gry).
2. Tworzenie duszków (5pkt) i zmiennyc
Duszki:
o Dodaj duszka, który będzie reprezentował gracza. Może to być np.
postać komputerowego hackera, superbohatera cyberbezpieczeństwa
lub stylizowanego robota. Możesz samodzielnie narysować duszki lub
wykorzystać gotowe grafiki.
o Dodaj pozostałe duszki, które będą pojawiały się na kolejnych
poziomach (np. e-maile próbujące wyłudzić dane, komputery i inne
urządzenia czy wirusy)
Zmienne:
o Stwórz zmienną poziom bezpieczeństwa - tak nazwiemy punkty w
naszej grze. Podczas rozgrywki będzie nam zależało na tym, aby ich
poziom na początku i na końcu gry wynosił 100%.
3. Zadania w grze
Gra będzie się składała z czterech poziomów. Na każdym poziomie gracz będzie
musiał wykonać zadanie lub ukończyć mini-grę.
Poziom 1: Rozpoznawanie Phishingu (4pkt)
● Opis: Gracz otrzymuje e-maile z podejrzanymi wiadomościami i musi
zdecydować, które z nich są fałszywe.
● Mechanizm:
○ Tworzysz klony e-maili, które będą pojawiały się na ekranie.
○ Gracz klikając na e-mail, ma za zadanie wybrać, czy jest to wiadomość
„phishingowa” czy „bezpieczna”.
Jeśli gracz wybierze poprawnego maila może przejść na kolejny
poziom nie tracąc poziomu bezpieczeństwa, jeśli wybierze złego – traci
pewną część poziomu bezpieczeństwa i ponownie zostaje poddany
próbie wyboru wiadomości.
○ Przejście na drugi poziom następuje dopiero w momencie, gdy gracz
wybierze bezpieczną wiadomość (e-mail).
Poziom 2: Ochrona Haseł (4pkt)
● Opis: Gracz musi stworzyć silne hasło, aby zabezpieczyć swój komputer
przed atakiem.
● Mechanizm:



Poziom 3: Unikanie Wirusów (4pkt)
● Opis: Gracz musi unikać wirusów komputerowych i usunąć je, klikając na nie.
● Mechanizm:
○ Tworzysz klony, czyli wirusy, które będą pojawiały się na ekranie w
losowy sposób.
○ Gracz będzie musiał kliknąć na wirusy, aby je zniszczyć.
○ Gracz na poziomie powinien się znaleźć przez 10 sekund, po czym
powinna się pojawić możliwość przejścia na kolejny poziom.
○ Jeśli wirus dotknie gracza, ten powinien stracić pewną ilość poziomu
bezpieczeństwa.
Poziom 4: Prywatność w Internecie (4pkt)
● Opis: Gracz musi dbać o swoją prywatność w sieci, czyli wybierać, które dane
mogą zostać udostępnione w Internecie.
● Mechanizm:
○ Gracz będzie miał do wyboru różne pytania, np. „Udostępnić swoją
lokalizację w aplikacji?”.
○ Gracz klikając „tak” lub „nie” będzie musiał wybrać odpowiednią
odpowiedź.
○ Jeśli wybierze bezpieczną odpowiedź, przejdzie do kolejnego pytania
nie tracąc poziomu bezpieczeństwa, w przeciwnym przypadku poziom
bezpieczeństwa powinien zostać zmniejszony. Ponadto, w poziomie
powinny być 3 pytania.
6. Zakończenie gry (4pkt)
● Końcowy ekran:
○ Po ukończeniu wszystkich poziomów gracz otrzyma podsumowanie z
wynikami, np. „Twoje bezpieczeństwo w sieci wynosi 80%”. W
momencie, gdy na którymś z poziomów poziom bezpieczeństwa
wyniesie 0% (przed dojściem do mety), gra powinna się zakończyć.
8. Podsumowanie - punktacja
● 30 pkt - spełnienie założeń projektowych (brak błędów w działaniu projektu,
gry) – rozpisane odpowiednio w każdym podpunkcie, za co i ile punktów
można zdobyć
● 30 pkt - architektura rozwiązania (organizacja skryptów (10 pkt), podział
skryptów (10 pkt), sposób nazewnictwa zmiennych, duszków i pozostałych
elementów projektu (10 pkt))
● 20 pkt - poziom techniczny projektu
● 15 pkt - kreatywność, innowacyjność i aspekt wizualny
● 5 pkt - dołączenie instrukcji dla gracza w komentarzach w projekcie, bądź na
samym początku gry, jeszcze przed tłem startowym

Propozycja wykonania zlecenia

Aby dodać propozycję wykonania zlecenia, zaloguj się.
Nie masz konta? Zostań wykonawcą i aplikuj na zlecenia całkowicie za darmo!

2 zgłoszenia
  1. 23.05.2025

    Witam,kontaktuje sie w sprawie wykonania gry na podanej platformie.Jestem grafikiem i programista z ponad 10-letnim doswiadczeniem.Wykonuje aplikacje web,mobilne w tym m.in gry.Realizacje sa widoczne pod adresem:mwproject.com.pl,a zlecenie wyceniam na kwote 80000 zł netto,lecz kwota podlega ewentualnej negocjacji.W razie zainteresowania,zapraszam do kontaktu mailowego:kontakt@mwproject.com.pl badz telefonicznego 576242050

    80000 zł brutto




Inne zlecenia z kategorii pozostałe zlecenia IT

Freelancer zlecenia, Dam zlecenie, Zlecę wykonanie


  1. Zlecę wykonanie kalkulatora OZE Katowice

    Szukam kogoś kto stworzy kalkulator dla przedstawicieli handlowych na bazie, którego będą mogli zrobić wycenę u klienta na fotowol...

  2. Zlecę Stworzenie programu - Bazy - windows oraz podłączonej do niego aplikacji mobilnej długołęka

    Zlecę stworzenie programu do obsługi naszej firmy, która działa w branży budowlanej+ sprzęt + obsługa budów Potrzebuję w niej ewi...

  3. Zlecę konfigurację samba4 jako AD DC Olsztyn

    mam problem z konfiguracją samba4 jako AD DC. Szukam osoby która to wykona. System OpenSuse. Choć możliwy inny np. debian.




Wykonawcy z kategorii pozostałe usługi IT

Pozostałe usługi IT Bytom, Pozostałe usługi IT


  1. Tymon

    Bytom, śląskie
Szczegóły

Korzystając z serwisu Zleca.pl wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies. Dowiedz się więcej.

X