Temat: Stworzenie gry w Scratchu, której celem jest uświadamianie na temat
bezpieczeństwa w sieci. Gra będzie składała się z poziomów, w których gracz będzie
musiał wykonać zadania związane z bezpieczeństwem w sieci, takie jak
rozpoznawanie phishingu, ochronę haseł, unikanie złośliwego oprogramowania oraz
dbanie o prywatność w Internecie
Przygotowanie sceny i tła (5pkt)
● Tło startowe gry:
Na początku stwórz tło, które przedstawia „sieć komputerową” lub „centrum
dowodzenia” w stylu futurystycznym. Możesz to zrobić w dowolny sposób, np.
narysować tło lub wykorzystać istniejący obraz w Scratchu.
● Tworzenie szablonów poziomów:
Gra powinna mieć cztery poziomy, każdy o innym zadaniu związanym z
cyberbezpieczeństwem. Należy stworzyć tła różniące się między poziomami:
ekran z phishingiem, ekran z hasłami, ekran z wirusami komputerowymi,
ekran z elementami dotyczącymi prywatności w sieci (więcej szczegółów na
temat poziomów w dalszym opisie gry).
2. Tworzenie duszków (5pkt) i zmiennyc
Duszki:
o Dodaj duszka, który będzie reprezentował gracza. Może to być np.
postać komputerowego hackera, superbohatera cyberbezpieczeństwa
lub stylizowanego robota. Możesz samodzielnie narysować duszki lub
wykorzystać gotowe grafiki.
o Dodaj pozostałe duszki, które będą pojawiały się na kolejnych
poziomach (np. e-maile próbujące wyłudzić dane, komputery i inne
urządzenia czy wirusy)
Zmienne:
o Stwórz zmienną poziom bezpieczeństwa - tak nazwiemy punkty w
naszej grze. Podczas rozgrywki będzie nam zależało na tym, aby ich
poziom na początku i na końcu gry wynosił 100%.
3. Zadania w grze
Gra będzie się składała z czterech poziomów. Na każdym poziomie gracz będzie
musiał wykonać zadanie lub ukończyć mini-grę.
Poziom 1: Rozpoznawanie Phishingu (4pkt)
● Opis: Gracz otrzymuje e-maile z podejrzanymi wiadomościami i musi
zdecydować, które z nich są fałszywe.
● Mechanizm:
○ Tworzysz klony e-maili, które będą pojawiały się na ekranie.
○ Gracz klikając na e-mail, ma za zadanie wybrać, czy jest to wiadomość
„phishingowa” czy „bezpieczna”.
Jeśli gracz wybierze poprawnego maila może przejść na kolejny
poziom nie tracąc poziomu bezpieczeństwa, jeśli wybierze złego – traci
pewną część poziomu bezpieczeństwa i ponownie zostaje poddany
próbie wyboru wiadomości.
○ Przejście na drugi poziom następuje dopiero w momencie, gdy gracz
wybierze bezpieczną wiadomość (e-mail).
Poziom 2: Ochrona Haseł (4pkt)
● Opis: Gracz musi stworzyć silne hasło, aby zabezpieczyć swój komputer
przed atakiem.
● Mechanizm:
○
Poziom 3: Unikanie Wirusów (4pkt)
● Opis: Gracz musi unikać wirusów komputerowych i usunąć je, klikając na nie.
● Mechanizm:
○ Tworzysz klony, czyli wirusy, które będą pojawiały się na ekranie w
losowy sposób.
○ Gracz będzie musiał kliknąć na wirusy, aby je zniszczyć.
○ Gracz na poziomie powinien się znaleźć przez 10 sekund, po czym
powinna się pojawić możliwość przejścia na kolejny poziom.
○ Jeśli wirus dotknie gracza, ten powinien stracić pewną ilość poziomu
bezpieczeństwa.
Poziom 4: Prywatność w Internecie (4pkt)
● Opis: Gracz musi dbać o swoją prywatność w sieci, czyli wybierać, które dane
mogą zostać udostępnione w Internecie.
● Mechanizm:
○ Gracz będzie miał do wyboru różne pytania, np. „Udostępnić swoją
lokalizację w aplikacji?”.
○ Gracz klikając „tak” lub „nie” będzie musiał wybrać odpowiednią
odpowiedź.
○ Jeśli wybierze bezpieczną odpowiedź, przejdzie do kolejnego pytania
nie tracąc poziomu bezpieczeństwa, w przeciwnym przypadku poziom
bezpieczeństwa powinien zostać zmniejszony. Ponadto, w poziomie
powinny być 3 pytania.
6. Zakończenie gry (4pkt)
● Końcowy ekran:
○ Po ukończeniu wszystkich poziomów gracz otrzyma podsumowanie z
wynikami, np. „Twoje bezpieczeństwo w sieci wynosi 80%”. W
momencie, gdy na którymś z poziomów poziom bezpieczeństwa
wyniesie 0% (przed dojściem do mety), gra powinna się zakończyć.
8. Podsumowanie - punktacja
● 30 pkt - spełnienie założeń projektowych (brak błędów w działaniu projektu,
gry) – rozpisane odpowiednio w każdym podpunkcie, za co i ile punktów
można zdobyć
● 30 pkt - architektura rozwiązania (organizacja skryptów (10 pkt), podział
skryptów (10 pkt), sposób nazewnictwa zmiennych, duszków i pozostałych
elementów projektu (10 pkt))
● 20 pkt - poziom techniczny projektu
● 15 pkt - kreatywność, innowacyjność i aspekt wizualny
● 5 pkt - dołączenie instrukcji dla gracza w komentarzach w projekcie, bądź na
samym początku gry, jeszcze przed tłem startowym
Korzystając z serwisu Zleca.pl wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies. Dowiedz się więcej.
X
23.05.2025
Dzień dobry, Łączna wycena (netto): 6 500 – 8 500 zł Czas realizacji: 7–9 dni robocze W cenie: Gra w formacie .sb3 (do uruchomienia w Scratchu online lub offline) Komentarze i instrukcja dla gracza Zgodność z punktacją i strukturą projektu Pomoc w zaimportowaniu projektu i przetestowaniu przed oddaniem Możliwość wprowadzenia drobnych poprawek po przeglądzie Jeśli projekt jest aktualny, mogę rozpocząć prace w ciągu 7 dni. Z wyrazami szacunku, Paweł Reszka
23.05.2025
Witam,kontaktuje sie w sprawie wykonania gry na podanej platformie.Jestem grafikiem i programista z ponad 10-letnim doswiadczeniem.Wykonuje aplikacje web,mobilne w tym m.in gry.Realizacje sa widoczne pod adresem:mwproject.com.pl,a zlecenie wyceniam na kwote 80000 zł netto,lecz kwota podlega ewentualnej negocjacji.W razie zainteresowania,zapraszam do kontaktu mailowego:kontakt@mwproject.com.pl badz telefonicznego 576242050
80000 zł brutto